Εκπαιδευτικά Νέα


Αλλαγές στο Λύκειο και στις Πανελλαδικές από τον Σεπτέμβριο 2013

Ολο το σχέδιο για το νέο λύκειο και τις πανελλαδικές
Αλλάζουν όλα στο λύκειο από τον Σεπτέμβριο του 2013, καθώς το υπουργείο Παιδείας καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου, που παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά το «Εθνος της Κυριακής», και έχει τον φιλόδοξο στόχο να εφαρμοστεί στην Α΄ τάξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Ολο το σχέδιο για το νέο λύκειο και τις πανελλαδικές 
Μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι κατευθύνσεις σπουδών, αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις Πανελλαδικές, ενισχύεται η εξειδίκευση στη Γ' λυκείου και ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Το νέο λύκειο είναι αποτέλεσμα του πενταετούς εθνικού διαλόγου και της συμφωνίας των κομμάτων της συγκυβέρνησης, και ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είναι σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο «επαναστατικό τοπίο μάθησης». Νέα Προγράμματα Σπουδών κι ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.
 
Πρεμιέρα από φέτος
 
Ολο το σχέδιο για το νέο λύκειο και τις πανελλαδικές 
Το καινοτόμο «σχέδιο Αρβανιτόπουλου» θα έχουν την ευκαιρία να το γνωρίσουν πρώτοι οι φετινοί μαθητές του λυκείου 2013-2014. Η Α' λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο Πρόγραμμα σπουδών, η Β' θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των τριών ομάδων σπουδών και η Γ' τάξη θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει. Η Α' λυκείου δηλαδή, θα είναι τάξη προσανατολισμού για τους μαθητές, ενώ στη Β' και Γ' λυκείου ο μαθητής θα επιλέγει κύκλο σπουδών.
 
Το «Νέο λύκειο» βασίζεται στο τρίπτυχο: Λιγότερα μαθήματα, Δραστικός περιορισμός της «περιττής» Γενικής Παιδείας και Εξειδίκευση ανά Κύκλο Μαθημάτων. Το σίγουρο είναι ότι οδεύουμε σε μια ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και ισχυρή Γ΄ λυκείου με ομάδες μαθημάτων από τις οποίες θα επιλέγουν οι μαθητές αυτή που θα τους οδηγήσει στη σχολή της αρεσκείας τους. Οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα δίνονται σε 6 έως 8 βασικά μαθήματα. Οσοι εκ των υστέρων θα θελήσουν να συνεχίσουν θα δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, ανά Ομάδα Προσανατολισμού για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια.
 
Ενισχύεται η αυτοτέλεια του λυκείου, καθώς αυτονομείται και το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου. Το ωρολόγιο πρόγραμμα επικεντρώνεται στο μορφωτικό του... καθήκον και στους στόχους του και αποδεσμεύεται από την προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Δημιουργείται τράπεζα θεμάτων, έτσι ώστε να αποφευχθούν τα δεκάδες προβλήματα που έχουν προκύψει κατά καιρούς στην επιλογή των θεμάτων για τις Εξετάσεις που έπλητταν το κύρος του θεσμού. Εισάγεται, λοιπόν, η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Μέρος των θεμάτων των προαγωγικών και των απολυτηρίων εξετάσεων θα επιλέγεται με κλήρωση. Αυτό θα προσφέρει στους υποψηφίους μια αντικειμενικότερη αξιολόγηση, ενώ εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει και το πρόβλημα της αποστήθισης. Η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη θα είναι κοινή για όλα τα σχολεία. Το 50% των θεμάτων για τα μαθήματα της Γλώσσας (Ελληνικής και Ξένης), των Μαθηματικών, της Φυσικής-Χημείας-Βιολογίας και της Ιστορίας των Α' και Β' τάξεων Ημερησίου Λυκείου και Μαθηματικών, Γλώσσας και Ιστορίας της Γ' τάξης προέρχεται με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων και το υπόλοιπο 50% τίθεται από τον διδάσκοντα.
 
Στα υπόλοιπα μαθήματα όλα τα θέματα επιλέγονται από τον διδάσκοντα. Η αξιολόγηση γίνεται από τον οικείο καθηγητή. Στόχος θα είναι να διδάσκεται όλη η ύλη και να μη μετατρέπεται το Λύκειο σε φροντιστήριο, όπου ο μαθητής «παρακολουθεί» μόνον τα μαθήματα που θα δώσει στις Πανελλαδικές.
 
Οι 6 ριζικές αλλαγές που προωθεί το υπουργείο
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, οι ριζικές αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνουν τα εξής.
1. Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις από έξι που είναι σήμερα σε τέσσερα.
2. Περιορίζονται τα επιστημονικά πεδία από τέσσερα σε τρία. Στην ουσία ενοποιείται το τεχνολογικό με αυτό των θετικών επιστημών και δημιουργείται ένα ανεξάρτητο επιστημονικό πεδίο που θα περιλάβει όλες τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές.
3. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης λυκείου θα παίρνουν το απολυτήριο με εξέταση σε 6 έως 8 βασικά μαθήματα και μετά εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα προσέρχονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού (κατεύθυνση).
4. Καταργείται η κεντρική επιτροπή εξετάσεων και στη θέση της έρχεται ένας «κυρίαρχος-επόπτης» Οργανισμός, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Παράλληλα δημιουργείται και τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να «εξαντλείται» η ύλη και να μην εξαρτάται από τον κάθε διδάσκοντα.
5. Εισάγεται ως βασικό μάθημα η «Φιλοσοφία» στη Β' λυκείου καθώς και το μάθημα της «Πολιτικής Παιδείας» (Θεσμοί-Αρχές Δικαίου-Οικονομία) στην Α' & Β' λυκείου.
6. Ενισχύονται τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Α' και Β' λυκείου, ενώ στην Γ΄ τάξη αναπτύσσονται τα μαθήματα εξειδίκευσης. Αυτό έχεις ως συνέπεια, πρώτον, την αυτοτέλεια στο πρόγραμμα (Α΄ & Β' λυκείου) και δεύτερον την «ουσιαστική» εμβάθυνση στην Γ' λυκείου, που προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο.
 
ΤΟ ΝΕΟ... ΚΑΛΕΝΤΑΡΙ
Πώς διαμορφώνεται το πρόγραμμα στις τρεις τάξεις του Λυκείου
Στην Α' τάξη του λυκείου θα υπάρχει κοινό ωρολόγιο πρόγραμμα 33 ωρών την εβδομάδα. Επιπλέον καθιερώνεται ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες την εβδομάδα), που θα επιλέγεται από τα εξής μαθήματα: α) Εφαρμογές στην Πληροφορική, β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων και γ) Εκφραση-Πολιτισμός-Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.
Στη Β' τάξη του λυκείου αρχίζουν να εισάγονται οι κατευθύνσεις. Μπαίνουν δυναμικά στο πρόγραμμα οι Ομάδες μαθημάτων Προσανατολισμού.
Αυτή η τάξη σήμερα διδάσκεται 25 ώρες γενική παιδεία και 17 κατεύθυνση.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου λυκείου όμως θα είναι 30 ωρών την εβδομάδα και η Ομάδα μαθημάτων προσανατολισμού 5 ώρες εβδομαδιαίως.
Οι δύο κύκλοι θα είναι οι εξής:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά και Φυσική.
 
Η Γ' τάξη
Μέχρι σήμερα η Γ' τάξη διδάσκεται ένα κοινό πρόγραμμα 17 ωρών μαθημάτων γενικής παιδείας και 14 κατεύθυνσης. Στο νέο λύκειο η τρίτη θα έχει το κοινό πρόγραμμα που θα είναι 14ωρο, καθώς και την Ομάδα μαθημάτων προσανατολισμού, που θα διδάσκεται 18 ώρες την εβδομάδα:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
3. Ομάδα μαθημάτων Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
 
ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΚΕΕ
Οι θρυλικές ΚΕΕ (Κεντρικές Επιτροπές Εξετάσεων), καταργούνται με το καινούργιο σχέδιο του λυκείου.
Στη θέση τους δημιουργείται ο περίφημος Οργανισμός Εθνικών Εξετάσεων, που χρόνια φημολογείται και ζητείται από την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα.
Σκοπός του θα είναι το σύνολο των διαδικασιών διοργάνωσης των Πανελλαδικών. Θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη, θα επιλέγει τους «τοπ» βαθμολογητές που θα φροντίζουν για την αντικειμενική αξιολόγηση των γραπτών και θα εποπτεύει όλα όσα σχετίζονται με την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Επειτα από 35 χρόνια αντιπαραθέσεων
 
Ολοι συμφωνούν για την ανάγκη μιας εκ βάθρων μεταρρύθμισης
Τα τελευταία τριάντα πέντε χρόνια (από τη μεταπολίτευση και μετά) το ζήτημα του λυκείου και το συνδεόμενο με αυτό ζήτημα των εισαγωγικών εξετάσεων αποτέλεσαν σημείο αιχμής της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.
Η πολιτική αντιπαράθεση που το ζήτημα αυτό διαχρονικά έχει προκαλέσει οφείλεται κατά βάση στο γεγονός ότι για πολλές δεκαετίες η ελληνική κοινωνία είδε την εκπαίδευση των παιδιών της και την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο ως το όχημα μίας μοναδικής ευκαιρίας για ανοδική κοινωνική κινητικότητα.
Το λύκειο, όπως λειτουργεί σήμερα, είναι κατά βάση μία βαθμίδα που προσφέρει γενικές και αποσπασματικού χαρακτήρα γνώσεις, έχει λιγοστά μαθήματα εξειδίκευσης και ακόμα λιγότερα μαθήματα επιλογής.
Οι μαθητές αναλώνονται πολύ στην αφομοίωση πολλών κατακερματισμένων πληροφοριών που εντάσσονται σε πολλά γνωστικά πεδία, ενώ η διδασκαλία έχει ως βάση τις διαλέξεις που αφήνουν στους μαθητές ελάχιστα περιθώρια για δημιουργική αυτενέργεια και πρωτοβουλία.
Η κατάσταση αυτή βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τα διεθνώς ισχύοντα.
 
Ο «καθρέφτης»
Τα αποτελέσματα του λυκείου μπορούν να αξιολογηθούν σε σχέση με δύο διαστάσεις: τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών και την απορρόφηση των αποφοίτων από την αγορά εργασίας. Αυτές, λοιπόν, χωλαίνουν πολύ στο λύκειο με την τωρινή του μορφή.
Το λύκειο ως έχει, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς αναλυτές, αποθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία και ανταμείβει τη στείρα απομνημόνευση της ύλης. Δεν λαμβάνει υπόψη του τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, ενώ την ίδια στιγμή φορτώνει με υπέρμετρο άγχος και πίεση τους μαθητές.
Αυτή η πίεση έχει επιπτώσεις στην προσωπική και τη σχολική ζωή των εφήβων και οδηγεί σε απαξίωση του σχολείου.
Επιπλέον το ωρολόγιο πρόγραμμά του οδηγεί σε αδυναμία εμπέδωσης της ύλης λόγω του κατακερματισμού του σχολικού χρόνου σε πολλά γνωστικά αντικείμενα, τα οποία δεν καλύπτονται επαρκώς και στο απαραίτητο για τις εισαγωγικές εξετάσεις βάθος.
 
Αποτέλεσμα όλων των προαναφερθέντων ελλειμμάτων είναι η συνεχής κατάρρευση του λυκείου, που χρήζει άμεση ανάγκη μεταρρύθμισης. Σε αυτήν την προοπτική, άλλωστε, συμφωνούν και όλα τα κόμματα.
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
 
 
Αυτοί που τάχα νοιάζονται για τους μαθητές


http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%AF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%AC%CF%87%CE%B1-%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BD%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%85



Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ


exams2Πολλές αλλαγές που σε πολλές περιπτώσεις δεν λειτούργησαν υπέρ του μαθητή έχουν να θυμούνται, έμπειροι εκπαιδευτικοί, αλλά και γονείς από τις πανελλαδικές εξετάσεις και τα διαφορετικά συστήματα των τελευταίων περίπου 50 ετών. Πολλοί είναι οι υπουργοί Παιδείας που έβαλαν την υπογραφή τους σε μια μεταρρύθμιση που αφορούσε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
1964 Εισιτήριες εξετάσεις ΥΠΕΠΘ (επί υπουργίας Γεωργίου Παπανδρέου)
Α΄ Ομάδα: Νομική – Θεολογία – Φιλολογία.
Β΄ Ομάδα: Ιατρική- Γεωπονική- Φυσικομαθηματική.
Γ΄ Ομάδα: Πολυτεχνείο.
Δ΄ Ομάδα: Οικονομικές και Πολιτικές Σχολές.
Οι απόφοιτοι του Λυκείου είχαν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια και τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, αντίστοιχα, οι απόφοιτοι των Τεχνικών Λυκείων διεκδικούσαν τις θέσεις στις σχολές των υπομηχανικών. Σε κάθε μάθημα υπήρχε συντελεστής μεταξύ 2 και 7.
1967-1979 Γενικές εισιτήριες εξετάσεις (κύκλοι σχολών ΑΕΙ-ΚΑΤΕΕ).
Οι εξετάσεις γίνονταν στα τέλη Αυγούστου – αρχές Σεπτεμβρίου στα εξεταστικά κέντρα δέκα πόλεων. Υπήρχαν ξεχωριστές εξετάσεις για κύκλους ΑΕΙ (11 κύκλοι) και για κύκλους ΚΑΤΕΕ (5 κύκλοι). Δεν προβλέπονταν κατοχύρωση βαθμολογίας, ούτε συντελεστές.
Η βαθμολογία των δύο αναβαθμολογιτών σε κλίμακα του 20 αθροίζονταν και στο τελικό άθροισμα των μαθημάτων του κύκλου προσετίθετο και η μέση γενική βαθμολογία του απολυτηρίου.
Η εξεταστέα ύλη δεν ήταν αυστηρά καθορισμένη και προερχόταν από όλες τις τάξεις του Λυκείου. Ειδικά στις παιδαγωγικές ακαδημίες για ένα χρονικό διάστημα η εισαγωγή στο 50% των θέσεων γινόταν από αριστούχους του Λυκείου, δηλαδή με βαθμό απολυτηρίου από 17,5 και πάνω.
1965-1966 Μεταρρύθμιση Παπανούτσου
Προέβλεπε « Ακαδημαϊκό Απολυτήριο» (Α-Β τύπος) και εισιτήριες εξετάσεις τον Σεπτέμβριο.
Ο Α΄ τύπος προσδιόριζε τη θεωρητική κατεύθυνση (Νομική, Φιλολογία, Θεολογία, Οικονομικά, Πολιτικές Επιστήμες, Παιδαγωγικές Ακαδημίες ).
Ο Β΄ τύπος ήταν η θετική κατεύθυνση (Πολυτεχνικά Τμήματα, Φυσικομαθηματικά, Γεωπονικά, Γεωλογικά, Ιατρικά, Οικονομικά, Πολιτικές Επιστήμες, Παιδαγωγικές Ακαδημίες ).
Οι μαθητές επέλεγαν μεταξύ των δύο κατευθύνσεων και εξετάζονταν στον Α΄ ή στον Β΄ τύπο σύμφωνα με τις αιτήσεις τους, ανεξάρτητα από τον τύπο Λυκείου που είχαν φοιτήσει (κλασικό ή πρακτικό).
1980-1982 Πανελλήνιες εξετάσεις
Α΄ και Β΄ τύπος σχολών ΑΕΙ
Τύπος Α΄: Θεωρητική κατεύθυνση (Φιλοσοφικές Σχολές, Νομικές, Θεολογικές, Σχολές Πολιτικών Επιστημών, Οικονομικές Σχολές).
Τύπος Β΄: Θετική κατεύθυνση ( Πολυτεχνείο, Φυσικομαθηματικές Σχολές, Γεωπονικές, Ιατρικές, Οικονομικές Σχολές).
Οι εξετάσεις διεξάγονταν αρχές ή μέσα Ιουνίου στη Β΄ και στην Γ΄ Λυκείου και ήταν ταυτόχρονα προαγωγικές και απολυτήριες . Το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων προέβλεπε κατοχύρωση βαθμολογίας . Ο μαθητής της Γ΄ τάξης είχε τη δυνατότητα να βελτιώσει την βαθμολογία του σε ένα ή δύο μαθήματα της Β΄ τάξης του Λυκείου, ο απόφοιτος σε ένα ή δύο μαθήματα της Γ΄ τάξης .
Η τελική βαθμολογία είχα μέγιστο σύνολο 5.000 μόρια στη Γ΄ Λυκείου. Υπολογιζόταν και η μέση γενική βαθμολογία προαγωγής της Β΄ Λυκείου και απόλυσης της Γ ΄ Λυκείου με συντελεστή 50.
1983-1999 Γενικές εξετάσεις (δέσμες)
Τέσσερις δέσμες (κάθε μία από τις οποίες οδηγούσε σε συγκεκριμένη ομάδα σχολών).
Α΄ Δέσμη: Θετική Κατεύθυνση (Φυσικομαθηματικές, Πολυτεχνικές σχολές)
Β΄ Δέσμη: (Ιατρικές σχολές)
Γ΄ Δέσμη: Θεωρητική Κατεύθυνση (Νομική, Φιλολογικά – Παιδαγωγικά τμήματα)
Δ΄ Δέσμη: Οικονομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινή ομάδα σχολών – ποσοστό εισαγωγής στα ΤΕΙ χωρίς εξετάσεις – ειδικά μαθήματα – κατοχύρωση βαθμολογίας – εξεταστέα ύλη (αυστηρώς καθορισμένη). Υπήρχε βαθμολογική κλίμακα (20βαθμη μέχρι το 1987 – 80βαθμη από το 1988 και μετά με άθροισμα βαθμολογίας από δύο βαθμολογητές). Οι υποψήφιοι επέλεγαν βασικό μάθημα δέσμης – ειδικά μαθήματα – εξετάσεις για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Σχολές της Αστυνομίας και της Πυροσβεστική Ακαδημίας .
1998
Άρχισε να εφαρμόζεται η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Αρσένη. Προέβλεπε ενίσχυση της γενικής παιδείας με την εξέταση όλων των μαθημάτων σε πανελλαδικές εξετάσεις για τη B΄ και Γ΄ Λυκείου, από τα αποτελέσματα των οποίων θα εισάγονταν οι μαθητές στα AEI και TEI. Στο πολυσέλιδο φυλλάδιο του υπουργείου Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων με τίτλο «Εκπαίδευση 2000 – Για μια παιδεία ανοικτών οριζόντων» που κυκλοφόρησε σε όλα τα σχολεία το 1998 αναγράφεται επί λέξει: «Όλοι οι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου θα έχουν δικαίωμα εγγραφής στα AEI / TEI και τις άλλες τριτοβάθμιες Σχολές. Από το 2000 και μετά οι διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα υπερκαλύπτουν τον αριθμό των αποφοίτων Λυκείου».
1999
Το μέτρο ίσχυσε το 1999 για τη B΄ Λυκείου και το 2000 για τη Γ΄ Λυκείου. Ο τότε υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου μείωσε τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε 9 για τη B΄ Λυκείου και 9 ή 10 (μάθημα επιλογής) για τη Γ΄ Λυκείου. Τα υπόλοιπα πέντε εξετάζονταν ενδοσχολικά.
2000 Πανελλαδικές εξετάσεις Ενιαίου Λυκείου
Εφαρμόζεται ουσιαστικά το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης Αρσένη. Προέβλεπε εξετάσεις στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου σε μεγάλο αριθμό μαθημάτων.
2005 – 2009 Πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου
Πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε 6 μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου. Καθιερώνεται η βάση του 10 για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
ΠΗΓΗ: ΟΕΦΕ


Μύθος πώς τα φροντιστήρια λειτουργούν μόνο στην Ελλάδα!

Η κατάρριψη του “μύθου” πως φροντιστήρια υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ομοσπονδίας εκπαιδευτικών φροντιστηριακής εκπαίδευσης με θέμα “Το Παγκόσμιο Φροντιστήριο ιχνηλατεί το μέλλον της εκπαίδευσης”. Αντιπροσωπείες από τις Η.Π.Α, Γερμανία, Τουρκία, Κύπρο, Αυστραλία και Μ. Βρετανία παρουσίασαν τα δικά τους μοντέλα, αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί η Φροντιστηριακή εκπαίδευση ανά τον κόσμο.
Ο πρόεδρος   του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και Φροντίδας  Γιώργος Χατζηγέγας, επεσήμανε πως “  ήταν το μεγαλύτερο από άποψη συμμετοχών συνέδριο, καλύπτοντας με εντυπωσιακό τρόπο όλες τις πτυχές ενός προβλήματος που αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο από χώρα σε χώρα”. Όπως συμπλήρωσε, “εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι σε πολλές χώρες όπως Αγγλία, Αμερική Αυστραλία, οι εθνικές ενώσεις των φροντιστών καθορίζουν αυστηρά πρότυπα ποιότητας επιβάλλοντας ουσιαστικά ένα κοινωνικό  πλαίσιο αυτορύθμισης που έρχεται σε αντίθεση με τις πάγιες πρακτικές πολλών κρατών που επιβάλλουν κεντρικά το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των φροντιστηρίων”.  Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν οι τρόποι λειτουργίας των φροντιστηρίων ανά τον κόσμο. Οι Αμερικάνοι παρέχουν στους μαθητές μια μεγάλη γκάμα από φροντιστηριακές υπηρεσίες για:
- Εξετάσεις για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο
- Εξετάσεις για την εισαγωγή στο κολέγιο
- Ειδικές υπηρεσίες για θετικές και τεχνολογικές επιστήμες
- Μαθήματα για άτομα με ειδικές ανάγκες
- Μαθήματα για το σχολείο και καλυτέρευση των βαθμών

Πηγή: ΟΕΦΕ
Πηγή: ΟΕΦΕ
•             Τα φροντιστήρια στις ΗΠΑ είναι πολύ διαδεδομένα, αφού ακόμα και ενορίες κάνουν φροντιστήρια.
•             Οι μαθητές πηγαίνουν στα φροντιστήρια από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού μέχρι το Λύκειο (Σύστημα  No  Child Left Behind), όπου το κράτος χρηματοδοτεί τις ενισχυτικές μονάδες διδασκαλίας.
•             Η κυβέρνηση δίνει κάθε χρόνο περίπου 14 δισ. δολάρια για υποστηρικτικά μαθήματα.
•             Κάνουν πολλά ιδιαίτερα μαθήματα μέσα στα φροντιστήρια γιατί έχουν πρόβλημα με φυλετικές διαμάχες.
•             45 – 75 δολάρια την ώρα κοστίζουν τα ιδιαίτερα μαθήματα.
•             Το 30% των φροντιστηριακών  μαθημάτων γίνεται σε τάξεις κάτω των 10 ατόμων, ενώ ιδιαίτερα μαθήματα παρακολουθεί περίπου το 50% των μαθητών. Στην Τουρκία τα φροντιστήρια στην Τουρκία είναι πολύ διαδεδομένα και η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών παρακολουθεί μαθήματα κυρίως για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο ή για τις ανάγκες του σχολείου.
•             Μετά την Δ΄ Δημοτικού οι μαθητές παρακολουθούν φροντιστήριο για την ενίσχυση των επιδόσεών τους.
•             Πολύ διαδεδομένη είναι η παρακολούθηση μαθημάτων για το ΑΣΕΠ της Τουρκίας.
•             1,5 εκατομμύρια μαθητές παρακολουθούν μαθήματα στα φροντιστήρια της χώρας.
•             Μέσος αριθμός ανά φροντιστήριο: 1.000 παιδιά.
•             Στην Τουρκία λειτουργούν 3.800 νόμιμα φροντιστήρια.
•             Απαρτίζονται από τάξεις περίπου 30 μαθητών.
•             Κάνουν μάθημα 16 ώρες την εβδομάδα.
•             2 ώρες την εβδομάδα τις αφιερώνουν στην εξήγηση αποριών.
•             Για απόφοιτους Λυκείου οι ώρες μαθημάτων φτάνουν τις 20 την εβδομάδα.
•             Τα μαθήματα κοστίζουν 5.000 τουρκικές λίρες το χρόνο. Δηλαδή περίπου 2.200 ευρώ.
•             Τα Τουρκικά φροντιστήρια παρέχουν ολοκληρωμένες υποτροφίες σε 150.000 μαθητές.
•             Το 50% των φροντιστηρίων είναι οργανωμένα σε αλυσίδες.
•             Υπάρχουν αλυσίδες με 250.000 μαθητές.
•             Οι μεγάλες αλυσίδες διαθέτουν τεράστια κτίρια, τα οποία φιλοξενούν έως και 5.000 μαθητές.
•             Τα μαθήματα διαρκούν από τις 14 Αυγούστου μέχρι τις 20 Ιουλίου.
•             Παραρτήματα Τουρκικών φροντιστηρίων λειτουργούν σε Κύπρο και Αζερμπαϊτζάν. Για τη μεγάλη φοροδιαφυγή που επιτελείται στη Γερμανία από τα «μαύρα» ιδιαίτερα μαθήματα έκανε λόγο η Κορνέλια Σούσιεκ επικεφαλής δυο ενώσεων φροντιστηριακών μονάδων στη Γερμανία. Μάλιστα χαρακτηριστικά τόνισε πως μόνο το «25% αποτελεί το επίσημο κομμάτι της αγοράς, ενώ το υπόλοιπο 75% αποτελεί γκρίζα ζώνη»
•             Υπάρχουν περίπου 4.000 – 5.000 φροντιστήρια.
•             Γίνονται πολλά ιδιαίτερα μαθήματα μέσα στα φροντιστήρια.
•             Στις ηλικίες από 15 – 19 πάνω από το 50% των παιδιών κάνει Μαθηματικά, ενώ ακολουθούν τα φιλολογικά μαθήματα.
•             Πραγματοποιούνται περίπου 6 ώρες μάθημα την εβδομάδα.
•             Οι μαθητές πηγαίνουν στο φροντιστήριο κυρίως για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, για να βελτιώσουν τους βαθμούς τους ή για να μη χρειαστεί να επαναλάβουν την ίδια τάξη.
•             Πολύ διαδεδομένο στη Γερμανία είναι τα κουπόνια εκπαίδευσης. Το κρατικό πρόγραμμα χρηματοδότησης φροντιστηρίων ανέρχεται στα 1,6 δισ. ευρώ το χρόνο. Στην Κύπρο κυριαρχεί το λεγόμενο “κρατικό” φροντιστήριο που αποτελεί ολοκληρωμένη ιδιωτική εκπαίδευση. Ένα φροντιστήριο μπορεί να παρέχει υπηρεσίες για:
- Ξένες γλώσσες
- Μαθητές στα δημοτικά σχολεία
- Σχολικά μαθήματα για όλες τις  βαθμίδες εκπαίδευσης
- Πανεπιστημιακά μαθήματα
- Κατάρτιση μαθητών στην απόκτηση επαγγελματικού πτυχίου
- Επαγγελματική κατάρτιση για τη βελτίωση του βιογραφικού
- Κέντρο επαγγελματικού προσανατολισμού
- Εισαγωγή στο πανεπιστήμιο
•             Στα φροντιστήρια φοιτούν 50.000 παιδιά. Δηλαδή το 50% του συνόλου των μαθητών.
•             Υπάρχουν 300 νόμιμα φροντιστήρια.
•             Ο κύριος όγκος των μαθητών είναι από την Α΄ έως τη Γ΄ Λυκείου.
•             Βασικός στόχος είναι η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.
Τα φροντιστήρια στην Αυστραλία αναπτύσσονται παρά πολύ λόγω των μεταναστών.
•             Κοστίζουν μέχρι και 100 δολάρια την ώρα τα ιδιαίτερα μαθήματα.
•             Τα φροντιστήρια είναι πιστοποιημένα και πολύ οργανωμένα.
Ολοένα αυξανόμενη είναι η τάση των μαθητών και στην Μεγάλη Βρετανία να παρακολουθεί φροντιστηριακά μαθήματα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας τους Τζέιμς Κροφτ που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη.
•             Στη Μεγάλη Βρετανία κατά κύριο λόγο πραγματοποιούνται ιδιαίτερα μαθήματα.
•             Αναπτύσσονται πολύ τα φροντιστηριακά μαθήματα on line.
•             Υπάρχουν πρακτορεία δασκάλων – καθηγητών, στα οποία απευθύνονται οι γονείς ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού τους.
•             Είναι σε ανάπτυξη η δημιουργία φροντιστηριακών κέντρων σε μεγάλες Βρετανικές πόλεις.
•             Το ¼ των μαθητών στην Α΄θμια και Β΄θμια εκπαίδευση παρακολουθεί μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
•             Στοιχεία του 2009 αναφέρουν πως το 11% των μαθητών στην Μ. Βρετανία παρακολουθεί φροντιστηριακά μαθήματα για το σχολείο.
•             Το κράτος παρέχει χρήματα σε κομητείες και δήμους για τη συνέχιση προγράμματος επιδότησης φροντιστηριακών μονάδων.
•             Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το 2009 δόθηκαν 5 εκατ. στερλίνες για παροχή φροντιστηριακής εκπαίδευσης
•             Στην Μεγάλη Βρετανία δεν είναι αναγνωρισμένα από το κράτος τα προσόντα των καθηγητών που παρέχουν φροντιστηριακή εκπαίδευση.
Τέλος αρκετά διαδεδομένα είναι τα φροντιστήρια και στην Κορέα.
•             Το 70% των μαθητών παρακολουθούν φροντιστήρια.
•             Κάνουν 6 ώρες μάθημα την εβδομάδα.
•             Υπάρχουν τεράστιες αλυσίδες, ακόμα και με 150.000 μαθητές.
•             Οι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων αμείβονται από 20.000 – 40.000 ευρώ το μήνα.
•             Οι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματα, είτε για να βελτιώσουν τους βαθμούς τους στο σχολείο, είτε για να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο.
 ΠΗΓΗ: ΟΕΦΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου